FANDOM

Daisy Circuit är den första banan på Starcup i Mario kart wii. Banan ägs av Daisy och tar plats vid en hamn i solnedgång. På banan syns bla. en staty av Daisy och Luigi som dansar, och en till av Baby Daisy och Baby Luigi. Det finns även en del skyltar som gör reklam för "Daisy godis".

FörloppRedigera

Banan börjar vid en stenväg intil en liten hamn med bryggor och båtar. Vägen går sedan rakt fram till ett hörn med två raka kurvor. Sedan leder den in till en plats med statyer, och spelaren kan vällja om han/hon ska åka till höger eller vänster runt dom. Efter det kommer spelaren till en tunnel med några koner. I slutet av tunnel kommer en sväng som leder spelaren ut ur tunneln och in på hamnvägen igen. Efter en kort raksträka kommer en cirkelsväng som går runt en fyr. Svängen leder sedan spelaren till den sista biten innan mållinjen. Det går att komma upp på trotoaren och sedan följa den så långt den går också.

GenvägarRedigera

Banan innehåller en genväg. Den är placerad efter den andra skarpa svängen innan torget med statyerna. Istället för att köra den vanliga vägen kan spelaren åka in i en öppen dörr som leder spelaren genom en byggnad och ut igen på andra sidan, snabbare än vanligt. Det behövs dock en turbosvamp för att klara genvägen, annars förlorar bara spelaren tid.