FANDOM

Luigi's mansion är en bana som finns med i tre spel. I ett som battle bana, och i två som vanlig bana. Banan ägs av Luigi och är inspirerad från Luigis egna spel, Luigi's mansion, från 2001.

Mario kart: Double dash!!Redigera

I detta spel finns en battle bana som heter Luigi's mansion. Den är upplåsbar genom att vinna guld på Mushroommpcup i 150cc. Banan innehåller tre våningar, en nedervåning med tre korridorer, en övervåning med ett balrum och så en vind, som till mesta delen tas upp av ett stort hål. På väggarna hänger tavlor föreställande spöken från det riktiga spelet Luigi's mansion.

Mario kart dsRedigera

Här finns en bana vid namn Luigi's mansion med som sista banan på Mushroom cup. Det är Lugis egna bana i spelet och är väldigt inspirerad från det riktiga spelet från 2001. Banan tar dock mest plats utanför herrgården än innuti. Banan startar vid herrgårdens grindar och går sedan in i själva herrgården. Inutti finns bla. tavlor som lever och slår mot spelaren, och två ljuskronor som attackerar från taket. Utanför får man sedan åka i trädgården bland gravstenar. Den sista dela går genom ett träsk med lera och vandrande träd.

Mario kart 7Redigera

I detta spel återvänder banan från Mario kart ds som retro bana på Shellcup. Banan är likadan, men har dock en förbättrad grafik.