FANDOM

Wario's Gold Mine är den fjärde banan på flower cup i mario kart wii. Banan ägs av Wario och har därför honom som staff ghost.

DesignRedigera

Banan är en stor guldgruva som ägs av Wario, vars märke också syns på en massa flaggor på banan. Banan tar sin början utanför gruvan på en träkonstruktion. Vid sidan av banan syns flera flaggor och gröna rör, såkallade pipes. Efter en kort raksträcka kommer en sväng som leder spelaren till en lång nedförsbacke. Efter att man nått botten av nedförsbacken kommer en lika lång uppförsbacke, med några boost pads. Efter backen kommer ännu en kort sväng som sedan leder in spelaren i själva gruvan. I början av gruvan får föraren åka på sidan för inte bli träffad av vilda fladdermöss, såkallade Swoops. Sedan följer snart en till kort sväng som leder spelaren till en kort nedförsbacke. Efter det kommer uppförsbacken, som innehåller en ramp med en boost pad. Den leder spelaren till en väg som är full med gruvvagnar. klarar sig spelaren felfritt förbi dom kan den snart ta sig till en annan del av gruvan. Än en gång kommer en kort nedförsbacke följd av en uppförsbacke. sedan är spelaren ute ur grottan och kan efter några svängar ta sig till mållinjen.

GenvägarRedigera

På banan finns en genväg, men också en glitch genväg.

Den första är i slutet av delen med gruvvagnarna. Istället för att köra in till den sista gruvdelen kan spelaren följa gruvvagnarna in i en smal tunnel. Den leder ut ur grottan snabbare än den vanliga delen.

Den andra genvägen är inte lika känd och är väldigt svår att klara. Precis i början kan spelaren åka en liten bit framför mållinjen och sedan åka rakt ner vid sidan. Om spelaren gör rätt kommer sedan Lakitu släppa av han/henne på delen kort utanför gruvan. Spelaren ska sedan åka baklänges in i grottan och nudda stängslet vid sidan, och sedan vända om och åka till mållinjen igen. Om allt görs rätt kommer detta räknas som ett varv, och spelaran sparar jätte mycket tid. Detta räknas dock mer som en glitch än en genväg.